Vol.632 "TAKESHI awaking"北条豪的觉醒
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ヒルクライムバトル戦闘開始―――!Hill climb battle battle start - - -!
ここから互いの力が明らかとなる―――!?each otherpower will become apparent from here ---!
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ここからの第2区間は、紅梅がゆるやかでコーナーの旋回時間も短い中速セクションになります。さらにヘアピンを2コはさんでの第4区間も似たようなステージで…。第2と第4がNSXの最もと得意とするセクションでしょう…。区間タイムを見ても他のクルマに対して明らかにアドヴァンテージがあります it's said that the race is divided in 4 sections. And Second+fourth sections would be advantageous for the NSX.
ミッドエンジンゆえのブレーキの良さとNAエンジンのツキの良さがその理由や…勝負にいくなら、まずここからの第2区間…ここでペースをあげてFDをあわてさせれば…相手は追従するだけでもタイヤをいためつけることになる
t's said that mid-engine of NSX is good for braking and NA engine for speed in section 2, FD will ruin its tires to follow NSX.
ターボに比べてNAはタイヤに負担をかけないですからね…。第4までひっぱって渾身のフルアタックをかければ…後輪駆動ターボのFD3Sでは、とうていもちこたえられないでしょうBecause NA doesn't put a burden on a tire in comparison with the turbo, ... If I pull it to the fourth section and take the full attack of the whole body, in FD3S of the ... rear-wheel-drive turbo, it won't be possibly to hold up
1本目先行を選んだからには、それが豪さんのシナリオやろ…バトルが動くのはここからやで Takeshi scenario who takes the lead, The battle moves on from here
車にNSXの特性や対ターボ車の強みに関してはその通りなのですが、そのレスポンスが公道バトルで十分に発揮されるためには 、やはりTPや芦ノ湖スカイライン?箱根スカイラインといった ある程度の高速ステージでコーナーの出口でNSXならではの太いトルクを充分 に掛けながら踏んで行けるだけの条件が揃ったコースでないと成り立たないかな
It is about the strength and characteristic of NSX : the anti-turbo car, it is shown enough when the condition that after all can step on big torque only by NSX in exit of the corner on some high speed stage
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ターボに比べてNAはタイヤに負担をかけないですからねNA doesn't put a burden on a tire in comparison with the turbo